Today Photo
تبلیغات در یک دوست

نوشیدن آب قبل از غذا و کاهش وزن

اخبار پزشکی | نوشیدن آب قبل از غذا و کاهش وزن محققان در آمریکا می گویند که نوشیدن آب پیش از غذا می تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.
 

دانشمندان در ویرجینیا دریافتند که افرادی که رژیم دارند در صورت نوشیدن دو لیوان آب پیش از هر وعده غذایی پنج پوند (دو کیلو و 270 گرم) وزن کم کنند.

آنها این موضوع را بر 48 بزرگسال که طی 12 هفته به دو گروه تقسیم شدند آزمایش کردند.

محققان می گویند درحالی که نوشیدن آب - با کالری صفر - می تواند باعث احساس سیری شود، آب زیاد هم می تواند خطرات جدی داشته باشد.

محققان یافته های خود را در نشست ملی انجمن شیمی آمریکا در بوستون ارائه کردند.

همه بزرگسالانی که در این مطالعه شرکت کردند 55 تا 75 سال داشتند.

اعضای گروه اول یک رژیم کم کالری مصرف کردند اما پیش از غذا هیچ آب اضافه ای ننوشیدند.

اعضای گروه دوم یک رژیم کم کالری گرفتند اما پیش از هر وعده غذایی دو لیوان آب نوشیدند.

طی یک دوره 12 هفته ای، آنهایی که آب نوشیدند بیش از هفت کیلوگرم وزن کم کردند درحالی که سایرین کمتر از پنج کیلوگرم وزن کم کردند.

مطالعه ای در گذشته نشان داده بود که افراد میان سال و سالخورده که پیش از وعده غذایی دو لیوان آب می نوشیدند، در جریان مصرف آن وعده 75 تا 90 کالری کمتر می خوردند.

پروفسور برندا داوی از اعضای ارشد گروه پژوهشگران از دانشگاه "ویرجینیا تک" گفت که علت ممکن است این باشد که آب شکم را پر می کند.

او گفت: "مردم باید آب بیشتر و نوشیدنی های شیرین و پرکالری کمتری بنوشند. این یک راه ساده برای کمک به کنترل وزن است."

محققان می گویند که نوشیدنی های رژیمی و سایر نوشیدنی هایی که در آنها از شیرین کننده های مصنوعی (بدون کالری) استفاده می شود نیز ممکن است به کاهش مصرف کالری و وزن کمک کند.

دکتر داوی گفت که یک نوشیدنی گازدار معمولی حاوی حدود ده قاشق چایخوری شکر است.

این مطالعه با کمک مالی موسسه خیریه "بنیاد تحقیقات بهداشت عمومی و آب" انجام شد.

  منبع : بی بی سی
اشتراک ایمیل های شبانه
آبونه 1دوست بشین
تا لیست آخرین مطالب سایت هر شب براتون ایمیل بشه
 
این صفحه رو
 
نام شما :
ايميل شما :
ايميل گيرنده :
 
  يه کپي هم به ايميل خودتون بياد



 
برای دوستانت بفرست
توئیتش کن تو فیسبوک شیر کن برای فرند فید بفرست به تامبلر بفرست چاپش کن
 
 
امتیاز بدین
لطفا برای تشخیص مطالب بهتر ، به این مطلب امتیاز بده
 
 
 
نظر های داده شده
تا این لحظه 3 نظر برای این مطلب ثبت شده. شما هم اینجا نظرت رو برامون بنویس
 
منوچهر
1389.06.05 - 20:25

زری
1389.06.06 - 12:11

ممنون. مفید بود

شهره
1389.09.30 - 12:31

مرسي آقا سياوش .مفيد بود .من خيلي زياد آب مي نوشم .خطرات جدي زيادآب نوشيدن چيه!!!؟؟

 
نظر بدین
ممنون که لطف میکنی و با نوشتن نظرت دلگرممون میکنی
 
نام شما :
آدرس ایمیل :
وب سایت :



 

سبزی ها مغز را به کار می اندازند
سبزی ها مغز را به کار می اندازند
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف سبزی‌ها در سلامت تن، بدن و عملکرد مغز و اعصاب تاثیر‌گذار مثبت دارند.

هتلدار بزرگ ایران
هتلدار بزرگ ایران
شخصی است که در جهان هتلداری چهره ای موفق است و از معدود ایرانیانی است که توانسته خود را در میان هتلداران جهان مطرح کند . وی دارای بیش از 5000 تخت در جزایر قناری اسپانیا و چندین هتل و پارک مدرن در ایران است.
 
 
مطالب مشابه جدیدتر
 
 
مطالب مشابه قدیمی تر
 
 
 
امکانات
 
 
 
 
مطالب
 
 
 
شما هم میتونی اینجا کلیک کنی ، فرم همکاری رو پر کنی و یکی از تهیه کننده های یک دوست باشی !
© 2008-2010 1Doost dot com. All rights reserved.
منوی اصلی
آمار
افراد حاضر :
31
بازدید صفحه :
610
بازدید امروز :
8281
بازدید دیروز :
42968
بازدید کل :
17832595
تا هر شب مطالب سایت براتون ایمیل بشه
Valid XHTML 1.0 Strict
[Valid RSS]
 
نصب نوار ابزار يک دوست
تبلیغات در یک دوست
حراج MP3 پلیر طرح Ipod shuffle
در گوگل محبوب میکنم
جهت حمایت از ما بر روی 1+ کلیک کنید